صنایع دستی لوکس ایران هم قدمت بسیار زیادی دارند و هم تنوع بیشمار که اگر بخواهیم به آنها اشاره کنیم به راحتی می توان یک کتاب نوشت اما در این مطلب به محبوب ترین و معروف ترین آنها اشاره می کنیم که حقیقتا با وجود این همه زیبایی، تنوع در طرح و نقش و اصالت و قدمت بسیار زیاد، با قیمت بسیار پایینتر از ارزش واقعی مادی و هنری خود در بازار هدیه به فروش می رسند.

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی لوکس که به خوبی تبدیل به نماد فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی شده اند، هر یک بخشی از تاریخ این کشور را به دوش می کشند که با دست گذاشتن بر روی هر یک و بررسی آنها، تاریخچه ای عظیم و اصالتی طولانی از دل آن بیرون می ریزد. به همین دلیل است که صنایع دستی لوکس ایران مجموعه ای از صنایع دستی کل مناطق کشور از شمال تا جنوب می شود، در رتبه سوم دنیا قرار دارد و جایگاه امروزی خود را مدیون دستان هنرمندان، اساتید و هنر دوستانی می داند که با تلاش های شبانه روزی و عشق و علاقه وافر خود از منسوخ شدن صنایع دستی لوکس این کشور جلوگیری کردند.

با توجه به محبوبیت روزافزونی که صنایع دستی در داخل کشور بین مردم پیدا کرده هر ساله کارگاه های آموزشی زیاد در حوزه های مختلف برگزار می گردد که برگزار کنندگان آنها اساتید مشهور و صاحب نام هر یک از صنایع دستی می باشند تا با پرورش و آموزش هنرمندان جدید و اساتید آینده این مرز و بوم، هم از به فراموشی سپرده شدن این هنرهای زیبا و فاخر جلوگیری شود و هم در نسل های بعدی، متناسب با نیاز بازار، تنوع جدید از نسل جدید هنرمندان ایجاد گردد.

صنایع دستی به عنوان آثار دستی بسیار ارزشمند نسبت به هنرهای ماشینی، از اهمیت و ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند چرا که صنایع دستی لوکس هر منطقه به عنوان سفیر فرهنگی و تمدن آن محسوب شده و به بهترین شکل می توانند آن را در هر جای دنیا نشان دهند و در کنار آن درآمدزایی و اشتغال زایی عظیمی نیز صورت گیرد.

سایت بازار هدیه در زمینه تولید صنایع دستی از معدود و انگشت شمار فروشگاه های صنایع دستی داخلی است که با تکیه بر کارگاه های تولید شخصی خود که زیر نظر بهترین اساتید هدایت می شوند، اشتغال زایی خوبی ایجاد کرده و با تولید محصولات بسیار با کیفیت و با قیمت بسیار مناسب ،به خاطر حذف افراد واسطه، سهم بزرگی در این زمینه ایفا کرده و رضایتمندی بالایی از مشتریان را نصیب خود ساخته است.

در این مطلب کار سختی بر عهده داریم چرا که باید بین تنوع بی نظیر و بی شمار صنایع دستی لوکس ایران، چند مورد را انتخاب کنیم و لذا مواردی که ذکر خواهیم کرد برحسب پرفروش ترین و محبوب ترین صنایع دستی لوکس هستند که مردم نسبت به آنها رغبت بیشتری نشان داده اند.

معرفی مختصر صنایع دستی لوکس برحسب فروش و محبوبیت بسیار زیاد

همانطور که گفتیم اگر بخواهیم صنایع دستی لوکس تولیدی ایران را نام ببریم باید لیست طولانی و بی انتهایی از صنایع دستی کل ایران را نام ببریم چرا که هر کدام ارزش فرهنگی، مادی و معنوی خاص خود را دارند لذا تنها به معرفی نمونه هایی می پردازیم که جزو پرفروش ترین ها و محبوب ترین نمونه های داخلی هستند:

  1. میناکاری : هیچ لیستی از برترین صنایع دستی را نمی توانید پیدا کنید که میناکاری در آن ذکر نشده باشد و در اکثریت موارد به ترتیب اهمیت و شهرت، حداقل در سه رتبه برتر ابتدایی است. میناکاری اصفهان یکی از شاخه های بسیار پر تنوع، زیبا، قدیمی و با اصالت صنایع دستی است. طبق آثار بدست آمده و تخمین های زده شده، سابقه این هنر چشم نواز به بیش از 5000 سال می رسد! میناکاری را می توان روی ظروف با زمینه های مسی، طلا، نقره و سفال انجام داد که در حال حاضر به دلیل رشد بسیار زیاد ارزش طلا و نقره تولید این دسته از محصولات مقرون به صرفه نیست و لذا از مس و سفال استفاده زیادی می شود که هم ارزش اقتصادی قابل قبولی دارند و هم طرح و نقوش میناکاری بر روی آنها بی نهایت زیباست.برخلاف تصور برخی افراد، محصولات میناکاری مثل بشقاب، گلدان، قندان، شکلات خوری و غیره فقط برای تزئینات و با نقش دکوراتیو نیست بلکه برخی از آنها را به عنوان هدایای لوکس، تندیس های تبلیغاتی سازمانی و ارگانی و غیره نیز تولید می کنند.
  2. خاتم کاری:خاتم کاری نیز یکی از صنایع دستی لوکس بسیار پرفروش و محبوبی است که در نظر هنرمندان به مانند تزئین مس با مثلث های کوچک چوبی است که در نهایت طرح موزاییکی و کاملا قرینه پیدا می کنند. معمولا جنس این مثلث های چوبی از آبنوس، گردو، فوفل و افرا خواهد بود.هنرمندان و تاریخ نگاران هنوز نتوانسته اند قدمت و زمان تخمینی پیدایش این هنر بسیار زیبا را پیدا کنند اما گمان بر این است که قدمت خاتم کاری اصفهان دست کمی از میناکاری نداشته باشد و در حال حاضر یکی از صنایع دستی بسیار پرفروش و متنوع ایران محسوب می شود که علاوه بر مصارف خانگی و جنبه های تزئینی، محصولات تفریحی مثل تخته نرد و یا محصولات کاری مثل ست رومیزی و تبلیغاتی مثل تندیس و هدایای تبلیغاتی نیز از آن ساخته می شود.
  3. مس و پرداز: مس و پرداز با اینکه قدمت بسیار کمتری نسبت به دو هنر صنایع دستی لوکس میناکاری و خاتم کاری دارد، اما چون سرچشمه گرفته شده از میناکاری است و اساسا به آن مینای مس و نقاشی یا مینای نقاشی هم گفته می شود، بسیار محبوب شده که طرح و نقوش آن بسیار دیدنی و حقیقتا بی نظیر است.در واقع مس و پرداز به معنای نقاشی یا پرداز بر روی ظروف مسی است و حقیقتا محصولاتی لوکس با قیمتی بسیار عالی هستند. از این نوع صنایع دستی نیز محصولات مختلف تزئیناتی و دکوراتیو زیادی ساخته شده مثل گلدان، قندان و غیره اما این نوع هنر بیشتر به شکل تندیس و هدایای تبلیغاتی با بسته بندی های شیک استفاده می شود که بازخوردهای بسیار مثبتی از سمت خریداران داشته است.در حال حاضر برترین و مرغوب ترین برند حال حاضر مس و پرداز، شاهین شیرازی است که حتما توصیه می کنیم دکوراسیون داخلی منزل خود را بی نصیب از این نوع صنایع دستی لوکس نگذارید مخصوصا که هدیه ای بسیار فاخر و ارزشمند برای عزیزانتان نیز محسوب می شود.
  4.  قلمزنی:از لحاظ قدمت هیچ یک از صنایع دستی لوکس مشابه با هنر قلم زنی یا قلمزنی نخواهد بود چون از زمانی که بشر کار با فلزات و چکش کاری آنها و ساخت ظروف و اسلحه های گوناگون را با آن شروع کرد و تحول عظیمی در زندگی رخ داد شروع شده و تا الان به کمک دستان توانمند اساتید قلمزن ادامه دارد. معروف ترین نوع قلمزنی، قلمزنی نقره است هر چند می توان روی مس و برنج هم انجام داد. صنایع دستی قلمزنی انواع مختلفی دارد که نوع برجسته یا سه بُعدی آن محبوبیت بسیار بیشتری دارد.از لحاظ ماندگاری و دوام نیز ظروف قلمزنی شده، بی رقیب هستند و هیچ یک از صنایع دستی لوکس ایران توانایی رقابت از لحاظ ماندگاری و استحکام را با این دسته از صنایع دستی ندارد. با اینکه در این اواخر قیمت نقره بسیار بالا رفته است اما باز هم قیمت درج شده برای این نوع ظروف نسبت به ارزش واقعی هنری و معنوی آن بسیار پایینتر است تا همه بتوانند از زیبایی این ظروف در منزل خود استفاده کنند که هم میتوان از آنها به راحتی استفاده کرد و هم به عنوان دکوراتیو برای منزل یا به شکل هدیه ای گرانبها و نفیس صنایع دستی کادو دهید.
  5. حکاکی روی مس: صنایع دستی لوکس قلمزنی بخاطر محبوبیت بسیار زیادی که دارند، هنرمندان آن را به فکر تنوع و ابداعی بسیار زیبا انداخت و به همین دلیل شاخه بسیار جدید الماس تراش شکل گرفت و دقیقا مشابه با مس و پرداز سابقه کمی دارد ولی زیبایی آن بسیار زیاد بوده و توانسته در طی مدت زمان کم خود را به لیست بهترین صنایع دستی لوکس برساند.ظروف الماس تراش را می توانید به شکل گلدان، سرویس چایخوری، شربت خوری، گلاب پاش و غیره با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. 
  6. فیروزه کوبی: فیروزه کوبی را هم باید جزو صنایع دستی لوکس نام برد که بخاطر همین میزان استقبال در طی 80 سال سابقه پیدایش، انواع مختلفی از آن، از انواع دکوراتیو و تزئینی گرفته تا مدل های تندیس و هدایای تبلیغاتی ساخته شده اند.اصالت این هنر مربوط به شهر نیشابور است که سنگ های فیروزه ابتدا از آنجا استخراج شده اند و از تکه های بی استفاده آن طی فرایند بهسازی و غنی سازی توانستند سنگ های بسیار درخشان و زیبایی را ایجاد کنند که با قرار گرفتن بر روی بدنه مسی خام ظروف، چشمان هر بیننده ای را مجذوب و هر فردی را میخکوب می کند.
  7. قلمکاری :قلم کاری شاید با قلمزنی به دلیل تشابه اسمی یا تصور غلط، یکسان در نظر گرفته شوند اما کاملا متفاوت هستند. جنس زمینه ای که روی آن کار می شود پارچه است و چون ابتدا به کمک قلم طرح و نقش های گوناگون را شکل می دادند به قلم کاری مشهور شده و این اسم روی آن باقی مانده است.امروزه که قلم کاری در گروه صنایع دستی لوکس قرار گرفته، به دلیل تقاضای بسیار بیشتر، به جای قلم از قالب یا چیت های مزین به نقش های مختلف استفاده می شود (جنس چوب قالب ها معمولا از درخت گلابی یا زالزالک است که رنگ پذیری بسیار خوبی داشته و کاملا محکم هستند) که سرعت کار را بسیار بالا برده و به همین دلیل امروزه به جای واژه قلمکاری از چیت سازی استفاده می شود.


فروش صنایع دستی لوکس اصفهان

سایت بازار هدیه با در اختیار داشتن کارگاه های اختصاصی و نیروی کار داخلی مختص خود که زیر نظر اساتید مربوطه مشغول هستند، به بزرگترین و بهترین فروشگاه صنایع دستی لوکس تبدیل شده که ضمن اشتغال زایی، توانسته با عرضه مستقیم و بدون واسطه، نرخ محصولات خود را به شدت کاهش دهد و مشتریان علاوه بر دریافت محصولاتی با کیفیت و بسیار مرغوب و با تأیید اساتید برجسته، قیمت کمتری هم می پردازند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه خرید به صورت تکی و عمده و تخفیف های ویژه ما همین حالا با کارشناسان واحد فروش ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان خود بهره مند شوید.صنایع دستی لوکس مس و پرداز، هنری ابداعی و جدید و با محبوبیت بسیار زیاد